כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

החוזה הפאושלי

אילן שרן, עו"ד
תאריך הוצאה אוגוסט 2022
מחיר קטלוגי
498.00 ₪
מחיר באתר
65.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

  

הסכם "פאושלי" {הנקרא גם "LUMP SUM"}, הוא הסכם מסוג "הכל כלול". מקור המונח הוא בשפה הגרמנית ומשמעותו {בקירוב} שלם או מושלם.

 

יישומו של המונח בתחום הקבלנות נעשה באופן שטרם כריתת חוזה הפאושלי מקבל הקבלן מן היזם את תכניות העבודה, מבצע הערכה כללית של עלות העבודה ומספק תמחיר אחד כולל בעבור ביצוע העבודות.

 

בסיס ההתקשרות הפאושלית הינו ביצוע עבודה שתמורתה משולמת ללא מדידת כמויות אך בכפוף לכך כי ההתחשבנות מבוצעת בהתאם למפתח מוסכם מראש של השלמת אבני דרך בביצוע.

 

בהסכם שכזה, הצדדים אינם נדרשים למדידת הכמויות שבוצעו בפועל על-ידי הקבלן ונחסכת מהם התחשבנות ביחס לכל סעיף וסעיף. אין הקבלן זכאי לתשלום לפי רכיבים נפרדים, אין להורות על תשלום לפי מידה, אין תוספת תשלום עבור חלקי עבודה ושינויים ואין הפחתה בגין צמצום בעבודות.

 

בחיבור זה, סוקר המחבר, בין היתר, את השאלות המעסיקות את בתי-המשפט הנובעות מעצם כניסה להסכם מסוג פאושלי.

 

מבין הנושאים שבספר (חלקי):

 

חוזה פאושלי מהו?; הערכת סיכונים; הסכם פאושלי אינו מתיר לקבלן לסטות מהתוכניות ולו גם בדברים שאינם מהותיים; מה הדין במקרה והקבלן לא השלים את העבודה או לא התקין אביזרים מסויימים שהתחייב להתקין; האם לאחר שנחתם הסכם פאושלי ניתן להפוך את ההסכם להסכם למדידה?; מה הדין כאשר עסקינן בהסכם פאושלי לקוני או בעל משמעות כפולה?; מה בין הסכם רגיל ל"הסכם פאושלי"?; האם ניתן לכלול בהסכם ביטוי או מושג הדומה למונח "הסכם פאושלי"?; כאשר ההסכם הוא פאושלי, על התובע על-פיו להראות כי מגיע לו מלוא שכרו או חלקו; כאשר עסקינן בהסכם פאושלי - האם ניתן לפתוח לדיון מחודש כמויות, שטחים, מחירים וכדומה?; בסיס התאמת המחיר; האם חובה כי הסכם הפאושל ייערך בכתב?; שלב כריתת ההסכם; תום-הלב (סעיפים 12 ו- 39 לחוק החוזים); תום-לב בניהול משא-ומתן; קיום בתום-לב; הסכם מעורב/הסכם הכולל סעיף "עבודות נוספות"; תשלום עבור עבודות נוספות אשר לא נכללו בהסכם; הכללים לפרשנות החוזה הפאושלי; שחרור מחיוב חוזי; קביעת מנגנון לתמחור עבודות החורגות מן החוזה המקורי; האם חוזה פאושלי כולל רכיב מס ערך מוסף?; מקרים בהם נקבע כי התובע זכאי/אינו זכאי לתוספת תשלום; דוגמאות מן הפסיקה להסכם פאושלי.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ