כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

ביטוח תאונות תלמידים - הלכה למעשה

אדם אשכנזי, עו"ד
תאריך הוצאה מאי 2019
מחיר קטלוגי
498.00 ₪
מחיר באתר
99.00 ₪

  

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

 

תלמידים חשופים כמעט במרבית שעות היום לתאונות בתחומי מוסדות החינוך השונים בארץ. בעוד שדיני הביטוח הנוגעים למבוגרים זכו לשלל חיבורים משפטיים, מתברר שדווקא תחום חשוב זה של "ביטוח תלמידים" לא זכה להתייחסות מיוחדת. 

 

על-כן, מצא המחבר לנכון, להגיש חיבור ראשון ויחיד מסוגו בארץ החולש על כל תחום ביטוח התלמידים. 

 

להזכירנו, חוק לימוד חובה, התש"ט-1949 מחייב למעשה את הרשויות המקומיות, שאמונות על תחום החינוך באזוריהן, להסדיר גם ביטוח לטובת תלמידים הלומדים בבתי-הספר או בגנים המוסדרים, וכן גם לגגבות תשלום לשם כך בנפרד. 

 

חשיבותו של הספר גם בכך שהוא דן בנפתולי פוליסות הביטוח הנודעות לתאונות תלמידים המשתנות מעת לעת (אם כי לא מהותית), משום שככלל הן מכילות הוראות דומות שנועדו מצד אחד להקנות ביטוח "סוציאלי" לכל תלמיד באשר הוא. אך מנגד, בדומה להוראות ביטוח סוציאליות אחרות, הן מטבען מוגבלות מאוד, הן בפן הכספי והן בפן המהותי-משפטי.

 

המחבר, בעל ניסיון רב בליטיגציה בתחום הנזיקין והביטוח - סוקר אחת לאחת הן את תחום ביטוח התלמידים בישראל, הן את ההוראות המהותיות בדיני הביטוח בישראל, הבאות לידי ביטוי בחלקן בחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1982 וכל בסוגים של ביטוח המוסדרים גם בתקנות-משנה ובניתוח מהותי של פוליסת התאונות האישיות, לגווניה. 

 

הספר דנא נועד לשמש בתוך כלי לכל עורך-דין או מסלק תביעות או כל אדם שיש לו נגיעה לתחום הביטוח, החינוך ובפרט לתחום ביטוח התלמידים בישראל.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ