כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

עבירות מין בישראל בעין הדין וההלכה

איילת גז, עו"ד
תאריך הוצאה ספטמבר 2022
מחיר קטלוגי
498.00 ₪
מחיר באתר
65.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

 

לראשונה בארץ יוצא לאור הספר המקיף בנושא כה "בוער" בהוויה החברתית של מדינת ישראל. לצערינו, עבירת המין היא תופעה מוכרת, וקל לזהות אותה כשנתקלים בה, אך קשה להגדיר אותה. עבירת המין היא תופעה ישנה ונפוצה, אך רק לאחרונה היא מצאה מקום בסדר היום הציבורי.

 

עבירת המין פוגעת באדם, בכל מקרה בכבוד האדם, ולא פעם גם בזכויות אחרות, כגון בזכות לשוויון או בזכות לעבוד, אך המשפט עדיין לא נחלץ כראוי להגן על קורבן הפגיעה.

 

כפי שנראה בהרחבה בחיבור זה, בתי-המשפט נתקלו בהיבטים שונים של עבירת המין, ובכל מקרה ראה בה התנהגות פסולה, אך עדיין לא התמודד עם עבירת המין באופן שיטתי ומקיף. כך גם נראה כי בתי-המשפט נתקלים בקושי, מבחינה משפטית, בבעיית ההטרדה המינית ומתחבטים רבות בשאלה מתי עוברת התנהגות בעלת אופי מיני את הגבול המותר אל תחום האסור?

 

משום כך נולד הצורך להכין חיבור מקיף של כל קשת עבירות המין על כל סוגי העבירות, הענישה, הסדרים להגנת נפגעי העבירות ועוד.

 

הספר מכיל הסברים משפטיים הנסמכים על הלכות בתי-המשפט, מומחי משפט, מוחבאת בתמצית פסיקת בתי-המשפט. הטיפול בעבירת המין זוכה לטיפול יסודי בחיבור המקיף את כל התהליכים החל מגילוי העבירה, חקירה, תלונה מעצר ומאסר. 

 

מבין הנושאים שבספר (חלקי):

 

ההליכים לפני הגשת כתב האישום: התלונה (סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי), החלטה שלא לחקור בעבירות מין או אלימות כלפי בן זוג (סעיף 59א לחוק סדר הדין הפלילי), סגירת תיק בעבירות מין או אלימות כלפי בן זוג (סעיף 62א לחוק), הודעה על החלטה שלא לחקור או להעמיד לדין, ערר, מועד לערר, מתן החלטה בערר והודעה על החלטה בערר (סעיפים 63 עד 65ב לחוק)הליכי חקירה: מחדלי חקירה בעבירת מין, זכות העיון (סעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי) בעבירות מין, מעצר חשוד או נאשם בעבירות מין ועודפומביות הדיון ואיסור פרסום ונטל ההוכחה בעבירות מין: הכרעה על-פי עדות יחידה במשפט פלילי (סעיף 54א לפקודה), עדות קטין שאינו בר-אחריות פלילית (סעיף 55 לפקודה), כבישת התלונה בעבירות מין, הודיית נאשם בעבירות מין, הגנת סייג אי-שפיות הדעת של נאשם בעבירות מין ועודהתיישנות בעבירות מין; הסדרים חקיקתיים להגנה על נפגעי עבירות מין: חוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א-2001, חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה, התשס"ה-2004, חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין (תיקון מס' 3), התשע"א-2011; התערבותה של ערכאת הערעור בקביעות העובדתיות של הערכאה הדיונית בעבירות מין;  הטרדה מינית: מהותה של ההטרדה המינית, החוק למניעת הטרדה מינית, הטרדה מינית במקום העבודה, ניצול מרות ביחסי עבודה, פסיקת פיצוי על-פי חוק למניעת הטרדה מינית, נטל ההוכחה בעבירות של הטרדה מינית, ההטרדה המינית בשירות הציבורי; עבירת ה"אינוס":אינוס במרמה, אינוס - בעילת קטינה שטרם מלאו לה 14, אינוס בעילת אישה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה או מצב אחר המונע ממנה מתן הסכמה חופשית,  אינוס בעילת אישה תוך ניצול היותה חולת נפש או לקוייה בשכלה, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום,  יחסי מין בין מטפל נפשי למטופל ועודהטרדה מינית מסוג של מעשים מגונים שלא בהסכמה (סעיפים 349-348 לחוק העונשין); מעשה מגונה בפומבי (סעיף 349 לחוק העונשין); עבירות מין במשפחה ובידי אחראי על חסר ישע (סעיפים 351 ו-368 לחוק העונשין); עבירות מין דרך האינטרנט; תמציות פסיקת בתי-המשפט לערכאותיהן.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ