כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

ריבית, הצמדה, שערוך - דין, הלכה ומעשה

עומר ברבי, עו"ד
תאריך הוצאה דצמבר 2023
מחיר קטלוגי
545.00 ₪
מחיר באתר
49.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

  

פסיקת בתי-המשפט נדרשת כדבר שבשגרה לסוגיית הריבית, ההצמדה, שערוך פיצוי בגין "אובדן ערך" ועוד כדומה. אין לך תחום משפטי שהוא שבו שאלת השמירה על ערכו של הכסף, של הנכס, של שערוכו של פיצוי, איננה נושא מרכזי המסיים את ההליך המשפטי.

 

זרועות הסוגיה התפצלו לדברי חקיקה שונים הדנים בפסיקת הריבית וההצמדה כמו גם עקרונות משפטיים שהוטבעו בהלכה הפסוקה ושעניינם הטבת הנזק ושיערוך הפיצוי, בין שהוא תוצאה של הפרת הסכם או של פסיקה בתביעת נזיקין.

 

מיגוון המצבים בהם בית-המשפט נדרש לסוגיה הנ"ל חורג מגבולות הפסיקה הרגילה בה על בית-המשפט לפסוק בפסק-הדין על-פי חוק פסיקת ריבית וחוקי ריבית אחרים. רבים הם הסכסוכים המורכבים בהם הערכת הנזק והשבת המצב לקדמותו כך שהנפגע לא הרע את מצבו עקב ההפרה או הנזק, אינם קלים לחישוב והערכה.

 

על-כן נודעה החשיבות בחיבור משפטי זה ליתן את מטריית הדינים והעקרונות המשפטיים בפסיקת ריבית, הצמדה ושערוך לכל גווניו. הסוגיה נבחנת תוך ניתוח הוראות הדינים השונים, דברי הסבר מפורטים וההלכה הפסוקה. 

 

הספר מחולק למספר שערים כלהלן:

 

שער ראשון הדן בנושאים כלליים כגון סמכות בית-המשפט, מבוא כללי, מהות השערוך, היסטוריה חקיקתית, עיסקות ליסינג, ריבית מופרזת ועוד;

 

שער שני הדן בחוק פסיקת ריבית וחוק הריבית וחקיקה אחרת תוך ניתוח סעיף וסעיף, דברי הסבר וההלכה הפסוקה; הדן בהתקשרות עם הלקוח ובכלל זה הסכם שכר-הטרחה, קבלת המידע הראשוני, ניתוח הסיכונים והסיכויים אחריותו של עורך-הדין ועוד;

 

שער שלישי הדן בדברי חקיקה אחרים מכוחם פוסקים בתי-המשפט ריבית והצמדה ושערוכים, דיני חוזים, דיני נזיקין, דיני בנקאות, דיני פשיטת רגל, רשויות מקומיות, תכנון ובניה, הפקעה ועוד.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ