כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

חוקים סוציאליים מיוחדים (חוק הבטחת הכנסה, התשמ"א-1980 וחוק המזונות (הבטחת תשלום), התשל"ב-1972)

איריס מרקוס, עו"ד
תאריך הוצאה אוקטובר 2019
מחיר קטלוגי
598.00 ₪
מחיר באתר
135.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

 

תכליתו המרכזית של חוק הבטחת הכנסה היא לתמוך בתושבי המדינה הנקלעים למצב בו אין ביכולתם לספק לעצמם את צרכיהם הבסיסיים. מטרת החוק הנ"ל היא להבטיח לכל אדם ומשפחה בישראל, שאין בכוחם לספק לעצמם הכנסה הדרושה לקיום, את המשאבים לסיפוק צרכיהם החיוניים.

 

חוק הבטחת הכנסה נחקק בשנת 1980. כפי שנראה במסגרת החיבור הוראותיו המסועפות טוות את רשת המגן האחרונה העומדת לתושבי המדינה הנחשפים למצב של מחסור קיומי. תכליתו המרכזית של החוק היא לתמוך בתושבי המדינה הנקלעים למצב בו אין ביכולתם לספק לעצמם את צרכיהם הבסיסיים.

 

חוק המזונות (הבטחת תשלום) נועד להבטיח תשלום מינימאלי לילדים ולנשים שנפסקו לזכותם מזונות והחייב מסרב לשלמם. תכלית החוק הינה לחסוך מהזכאים את הצורך בנקיטת הליכי גביה. כפי שנראה במסגרת חיבור זה, חוק המזונות איננו מעניק זכות לגמלת מזונות לכל זכאי שאינו מצליח לגבות מזונות מהחייב בהם, אלא הוא מתנה את הזכאות בתנאים שונים.

 

כפי שנראה במסגרת חיבור זה בהרחבה, חוק הבטחת הכנסה, התשמ"א-1980 וחוק המזונות (הבטחת תשלום), התשל"ב-1972 ותקנותיהם נמנים על סדרת החוקים הסוציאליים. הגוף המופקד על יישומם של החוקים הלכה למעשה הינו המוסד לביטוח הלאומי. קיים גם קשר אינהרנטי בין שני דברי החקיקה הללו בסוגיות שונות כגון שיעורי התשלום לגביהם מפנה חוק המזונות הבטחת תשלום לחוק להבטחת ההכנסה ועוד הוראות דומות.

 

העולה מן המקובץ מלמד, כי הוראות החיקוקים הרלבנטיים הנ"ל מצביעות על כך כי על-אף שעסקינן בגמלאות, אשר נועדו להוות רשת ביטחון לנזקקים לשם הבטחת קיומם המינימאלי - אופן יישומם של חיקוקים אלה ותנאי הזכאות הקבועים בהם - שונים. לצד זאת, יובהר, כאמור, כי הזכאות למזונות איננה שוללת, כשלעצמה, את הזכאות לגמלה לפי חוק הבטחת הכנסה, ובפני הזכאים לגמלת מזונות - פתוחה הדרך להגיש תביעה לפי חוק הבטחת הכנסה, בנוסף, או חלף, גמלת מזונות.

 

מן האמור לעיל עולה חשיבותו של הספר שמביא את כל הסוגיות הקשורות בחוק הבטחת הכנסה וחוק המזונות (הבטחת תשלום). הספר שהוא ייחודי ויחידי במינו דן בנושאים השונים על-פי הדינים השונים תוך הבאת הדין, דברי הסבר ומאות תמציות פסיקה פרי עיטם של בתי-המשפט לכל ערכאותיהם. בדרך זו, מקיף הספר את כל המידע והידע הקיים כיום בתחומים הנ"ל. הספר מוגש בכריכה קשה ומהודרת.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ