כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

דיני מעצרים בהליך הפלילי - הלכה למעשה

שלומי נרקיס, עו"ד ונוטריון איריס מרקוס, עו"ד
תאריך הוצאה אוגוסט 2023
מחיר קטלוגי
485.00 ₪
מחיר באתר
99.00 ₪

 

לתוכן העניינים המלא של הספר... לחץ/י  כאן

 

ספר יחיד במינו המביא ניתוח משפטי ותיאורטי של דיני המעצרים בישראל. הצורך במהדורה חדשה זו הוא פועל יוצא של עדכוני חקיקה של השנים האחרונות כמו גם פסיקות רבות של בתי-המשפט השונים, מאות במספר, בין במעצר טרם הגשת כתב אישום ובין מעצר עד תום הליכים, איזוק אלקטרוני ועוד.

 

מתוך דברי ההקדמה לספר (מהדורה ראשונה) - מאת כב' השופט בדימוס, עמירם שרון - סגן נשיא בית המשפט השלום חדרה:

 

"האמצעי החשוב ביותר העומד לרשות גורמי אכיפת החוק מלבד הענישה עצמה הוא הליך המעצר, בין זה שנחוץ לצורכי החקירה ובין זה המשמש מניעת המשך הפשיעה ושיבוש המשפט כאשר כבר הוגש כתב אישום.

השימוש באמצעי זה, על ידי רשויות הממונות על שמירת החוק בכלל ובתי המשפט בפרט הוא הנושא המרכזי של ספר זה.

המחברים, עו"ד שלומי נרקיס. . . ועו"ד איריס מרקוס, נותנים בידי הקורא כלי משוכלל, מקיף, ענייני ומעשי להתמודדות עם כל השאלות הנובעות מהשימוש בסמכויות למאבק בפשיעה הגואה תוך שמירת האיזונים הנחוצים דהיינו, הקפדה על זכויות החשודים ולאחר מכן הנאשמים עצמם.

כמי שישב על כס המשפט במשך עשרות שנים, אין לי ספק שספר זה יעשיר את קוראיו בידע מקצועי בתחום שבו הוא עוסק ויסייע בידם, איש איש בתפקידו, ועל כך יבורכו המחברים".

 

מבין נושאי הספר (חלקי):

 

מעצר לפני הגשת כתב אישום: סמכות שופט וסדרי דין בבקשת מעצר, עיון חוזר, החומר הראייתי, מעצר לצורכי חקירה, סמכות מקומית ועניינית, שינוי נסיבות, כרסום ראייתי, סדרי דין, ערר, מעצר לאחר הגשת כתב אישום: ראיות לכאורה, עילת מעצר, ייצוג על ידי סניגור, חלופת מעצר, ראיה נסיבתית, מהימנות ראיות ועדים, עדות כבושה, ראיה בלתי-קבילה, חזקת המסוכנות, סיכון בטחונו של אדם, שחרור הנאשם למוסד גמילה, אלימות במשפחה, מעצר ביניים, הפרת תנאי השחרור, שחרור בערובה: ערובה ופטור הערב, שחרור בערובה על ידי בית המשפט, השיקולים לקביעת ערבות, תוצאות אי המצאת הערובה, תנאי שחרור בערובה, כתב ערובה, תוצאות הפרת תנאי שחרור בערובה וחילוט ערובה, שחרור באין משפט ובאים הכרעת דין, עניינים שונים: דיני מעצרים בדיני תעבורה, איזוק אלקטרוני - יתרונות וחסרונות, האם ניתן להורות על חלונות פיקוח במעצר באיזוק אלקטרוני לשם יציאה לעבודה, איזוק אלקטרוני הינו כלי המאפשר לפקח על הפרה של תנאי שחרור, אך לא מאפשר למנוע את ההפרה, תסקיר מעצר על פי סעיף 21א לחוק המעצרים ועוד נושאים רבים ומגוונים.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ