כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ
www.ozar-law.co.il

סדר הדין האזרחי - הלכה ומעשה (2024)

אריה ליכט, עו"ד
תאריך הוצאה ינואר 2024
מחיר קטלוגי
585.00 ₪
מחיר באתר
199.00 ₪

לתוכן העניינים של הספר - לחץ/י כאן

 

תקנות סדר הדין האזרחי (התשע"ט) הביאו שינוי דרמטי בהתנהלות ההליך השיפוטי. אכן, בתחילת הדרך של יישום התקנות היו חבלי לידה שונים שחוו הן בעלי הדין והן בתי-המשפט אך בסיכומו-של-דבר הכל הפנימו את הצורך ביישום דווקני של התקנות.

 

עם-זאת עלה הצורך בהגשת חיבור זה כך שיכלול את יישומן של התקנות עד עצם היום הזה שבאו לידי ביטוי בהלכות בתי-המשפט לכל ערכאותיהם שנתנו כיוון ודרך של יישום התקנות.

 

הנה-כי-כן, התקנות החדשות מוכיחות כי בתי-המשפט כמהים היו להכוונה ברורה וכתובה באשר לשיקול-דעתם בניהול ההליך השיפוטי גם אם לפני כן שיקול-דעת זה היה בסמכותם.

 

חובת תום-הלב של בעלי הדין בניהול ההליך השיפוטי שהוכנסה באורח מפורש בתוך התקנות החדשות באה לידי ביטוי בהכרעות בתי-המשפט ובכוונת התנהגות בעלי הדין.

 

זאת, מבט על פסיקת בתי-המשפט מצביעה שעורכי-הדין כבר הפנימו באורח מושלם את החובה לפעול על-סמך התקנות החדשות הן באשר למבנה כתבי הטענות, היקפם של כתבי הטענות והן באשר ליישום תקנות רבות ובכללן אף אלה הדנות בסעדים הזמניים ועוד.

 

מעבר להיות הספר פסיפס מושלם של יישום התקנות החדשות (תשע"ט) במבנהו הינו ספר לימוד והדרכה לכל העוסקים במשפט כמו גם מורה נבוכים לסטודנטים ומתמחים.

 

הספר מוגש בשפה בהירה, קלה להבנה, תוך שההלכה הפסוקה מובאת בצורה של תמציות ההלכה.


כל הזכויות שמורות לאוצר המשפט הוצאה לאור בע"מ